Bizdravo - naprej z naravo logotip
Bizdravo - naprej z naravo logotip
Call +001 555 801

Super živila za super ljudi!

PROTIVNETNA DIETA – 8 ŽIVIL, KI JIH MORATE VKLJUČITI V SVOJO PREHRANO

Vnetje v telesu je proces, ki je lahko del normalnega imunskega odziva. Slabe navade, stres, delo, onesnaževanje okolja in prehrana lahko ustvarjajo položaj sistemskega ali kroničnega vnetja v telesu.


To je resen položaj, ki se ga želimo izogniti, saj povzroča nevarne bolezni, kot so bolezni srca, kronične bolečine, raka, izguba spomina in avtoimunske bolezni. Na srečo imamo na voljo veliko možnosti, podprte s sodobno znanostjo, ki se lahko uporabljajo za preprečevanje ali obvladovanje takih razmer. Protivnetne spojine so prisotne v nekaterih posebnih prehrambnih izdelkih.


V nadaljevanju navajamo 8 najmočnejših protivnetnih živil, ki bi jih morali vključevati v svojo prehrano.

Opis artikla

Podorobnosti

1. Ingver

Pogosto se uporablja v azijski kuhinji s svojo izrazito aromo in pekočim okusom. Ingver vsebuje zelo močne protivnetne in antioksidativne spojine imenovane gingerol, ki so cenjeni že stoletja s strani različnih znanstvenikov. Uporablja ga že veliko bolnikov artritisa, saj se je izkazal kot odlično zdravilo za zmanjšanje bolečin in vnetij. Ingver v prahu lahko uporabljamo pri sladkih in slanih jedeh. Odlično se poda k svežemu sadju, jogurtu ali sladoledu, prav tako pa nam lahko poživi okusne marinade in omake.

2. Kurkuma

Ta svetlo rumena začimba se lahko uporablja praktično v vseh jedeh. Jedi da lepo rumeno barvo, aromo in jed obogati z ogromno zdravju koristnih snovi.  Znanstveniki vse več poročajo o pozitivnih učinkih uživanja kurkume. 10 idej kako kurkumo vključiti v svojo prehrano si preberite tukaj.

3. Cimet

Raziskovalci za zdravo prehrano svetujejo dnevno uživanje cimeta, bodisi v jogurtu ali pecivu. Cimet je bogat s polifenoli, ki naj bi v telesu delovali kot inzulin in pomagali uravnavati sladkor v krvi.

4. Kokosovo olje

Uporabljajte kokosovo olje tudi za kuhanje! Naj vas ne skrbi, saj kokosovo olje pri kuhanju na visokih temperaturah ne povzroča toksične stranske učinke (kot jih povzroča večina ostalih olj). Kokosovo olje namreč vsebuje tako imenovano lavrinsko kislino, ki ima dokazane  protivnetne lastnosti. Tudi, eden izmed najpomembnejših vzrokov kroničnega vnetja je neravnovesje razmerja omega 6 in omega 3 v človeškem telesu. To pomeni, da na eni strani ne boste imeli dovolj omega 3 maščobnih kislin, na drugi strani pa preveč omega 6 maščobnih kislin. Večina rastlinskih olj vsebuje le veliko omega 6. Ob uporabi kokosovega olja boste v telo vnesli tako omega 3 in 6 ter s tem vzpostavili pravo ravnovesje.

5. Orehi

Orehi so super prigrizek, ki vsebujejo veliko vitaminov in mineralov. So tudi odličen dodatek k prehrani zaradi prisotnosti nekaterih edinstvenih sestavin, ki so odlična protivnetna zaščita in z njimi lahko zmanjšamo tveganje za nastanek raka na prostati in raka na dojki. Največ hranilnih in zdravju koristih snovi vsebujejo tanka rjava skorjica, ki pokriva osrednji del ploda.

6. Jagodičevje

Jagode, robide, borovnice, maline in brusnice so okusen prigrizek, ki nas obogatijo z protivnetnimi snovi. So polni flavonoidov, ki so silovit antioksidant. Flavonoidi imajo v jagodičevju veliko protivnetnih lastnosti, ki ščitijo celice pred škodo, ki jo povzroči vnetje. Ti flavonoidi so običajno v koži sadeža in jim daje značilno rdečo do vijolično barvo.

7. Križnice

 Se super podajo kot priloga glavnega obroka.  Med križnice sodijo brokoli, cvetača, ohrovt in zelje. Zelenjava je polna antioksidantov in pomembnih vitaminov, kot so vitamin C in E, ki zmanjšujejo stres, estrogene aktivnosti, s čimer zagotavljajo veliko pomoč proti vnetju, medtem ko so tudi učinkovito orodje za preprečevanje kroničnih bolezni, kot so rak ali arterijske bolezni. Pripravite si enostavno jed iz cvetače in kurkume. Rusi ugotavljajo, da ima cvetača skupaj z kurkumo velik vpliv na raka na prostati, raka na dojkah, pri otrocih pa so zelo spodbudni rezultati pri zdravljenju levkemije. Za pripravo potrebujete drobne kose cvetače, kurkumo, kokosovo olje in himalajsko sol. Iz začimb pripravite marinado in jo nanesite na cvetačo, katero pečete v pečici na 180 stopinj celzija 60 minut. 

8. Rdeča pesa

Lahko je okrogle oblike, podolgovata ali valjasta. Vsaka od njih vsebuje betamin. Za betamin so dokazali, da je močni antioksidant, deluje protivnetno in razstrupljevalno. Nepogrešljiva je za celično presnovo, saj spada v rang vitaminov, kjer je znana kot vitamin B9. Pozitivno vpliva na razgradnjo zaužitih beljakovin,  na sestavne gradnike, tako da lahko telo le-te uporabi za tvorbo in obnovo lastnega tkiva.

Podobni artikli

 

 

 

 

 

OBJAVI SVOJ RECEPT

Klikni na KUHARČKA in deli svoj super recept tudi z nami.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POKAŽI SVOJ VRT

Klikni na SEME in deli svoj super vrtiček tudi z nami.